Nepodporované zobrazení, otočte prosím na "portrét".
Tedy správným směrem.

Originální direct mailing s   jednou komunikací pro čtyři země? Jde to.

„Mým národům!“ Tak mohl asi klidně začínat dopis, který jsme doručili 7 000 adresátů – Čechům, Slovákům, Chorvatům a Maďarům. Sdělení asi ale kladlo vyšší cíle. A naše kreativa a produkce také – zaujmout a jménem klienta poděkovat za spolupráci. 

  • #tiskoviny
  • #dárkové předměty
  • #grafika
  • #podpora prodeje

Zadáním našeho dlouholetého klienta, přepravní společnosti FedEx, bylo:

  • vymyslet vhodnou a cenově dostupnou formu direct
    mailing-u,
  • téma růstu a přeneseně začátek nového roku, období jara, 
  • skloubit drobný dárek a poděkování,  
  • naplánovat a zajistit logistiku do všech 4 zemí, 
  • dodržet skromný rozpočet.

 Z téhle cesty jsme sjet nemohli. A ne proto, že by nám bránila „svodidla“. Hlavně proto, že v tom s klientem jedeme už dlouho. Tohle jim prostě doručíme! A tak jsme se zasadili o to, aby dosud používaná komunikace mohla pořádně vyrůst.

 7000 adresátů ve 4 zemích vs. relativně nízký rozpočet. Jediným možným řešením mohl být osobní dopis, který se vejde do schránky. Co ale do něj, aby nešlo o poukaz nebo jen přání? Chtěli jsme, aby měl klient originální poděkování a adresát radost z netradičního pojetí.

Rozjeli jsme brainstorming. Dali jsme na stůl všechny inspirace, prověřené dodavatele a nápady. Ve většině případů jsme ale naráželi na limity obálky. Vypsali jsme si všechny skutečnosti: jarní období, poděkování zákazníkům, ocenění spolupráce, komunikace společného a udržitelného růstu, mezinárodní sdělení atp. Chvíli jsme nápady nechali uležet.

A se to potkalo. Měli jsme a dodnes máme dodavatele, který dělá skvělé věci formou ekologických předmětů a upcyklaci. Navrhli jsme poděkování, které bude vytištěno na tzv. “rostoucím papíře”, který je plný semen, která vykvetou v krásné květiny nebo z nich vyroste třeba mrkev nebo salát. 

Pak už šlo vše rychle. Vyřešili jsme branding obálek, zajistili kompletaci a adresnou rozesílku. Vše naplánovali s jednotlivými pobočkami v Evropě a už jen čekali na doručení.

A povedlo se!

  • Úspěšnost doručení byla 98 %.
  • Reakce zákazníků jen pozitivní. 
  • Ukázkový příklad direct mailingu jako vzor pro ostatní země.

Klient natolik spokojený, že jsme o rok později realizovali rozesílku znovu, ale zcela jinak – jako originální balení čokoládových vajíček, opět ve 4 jazykových mutacích.