Nová firemní identita
inspirovaná přírodou

945x474_Dataspring
945x474_Dataspring

Jak se tvoří nová vizuální prezentace firmy? Z čeho při svých návrzích vycházíme? Kde čerpáme inspiraci? Odpovědi vám prozradíme na následujících řádcích, do kterých jsme shrnuli postup naší práce pro jednoho z klientů.

Kreativní, oduševnělá, autentická. Přesně tak by si drtivá většina firem představovala svou nově navrženou firemní identitu. Náš tým v Arkadii trvá na identických přívlastcích, ale někdy je to pořádný oříšek.  

DataSpring je mladá, dynamicky se rozvíjející společnosti, ve které pracují machři na práci s daty. Provozují datová centra nebo také nabízejí cloudové služby. Věděli jsme, že nová firemní komunikace DataSpring musí být propracovaná, protože mezi jejich potenciální klienty patří i velké a ekonomicky stabilní firmy, které potřebují spravovat obrovské množství dat. Jak ale chytře a výstižně znázornit abstraktní práci a obor podnikání DataSpringu?

Nejprve jsme se porozhlédli a analyzovali konkurenci, abychom zjistili, jak se prezentují společnosti pohybující se ve stejném odvětví. Fotografie z databank zachycující datacentra, neatraktivní ikony nebo obrázky ve stylu často přetřásaného Matrixu. Výsledek pátrání nás překvapil, ale potěšil zároveň. Věděli jsme, že se nám naskytla velká příležitost ukázat naši tvořivost a klienta originálně odlišit a zviditelnit na trhu.   

A jak jsme tedy postupovali? DataSpring své jméno jistě nemá jen tak náhodou, a proto jsme se rozhodli využít slovo spring a ve vizuálech vycházet z významu tohoto slova. Pramen, tok něčeho, jaro. Výrazy evokující synergii, proud a živost se staly základem celého konceptu. Bylo sice nutné respektovat logotyp a barevnou kombinaci, kterou DataSpring používá, právě barvám jsme ale vtiskli nové módní odstíny, jež se volně míchají a prolínají. Zároveň jsme využili paralelu pramene a originální vizualizace postavili na vektorové grafice. Pak už jen zbývalo přidat pro obor nezbytné ikony, předložit myšlenku grafikovi a copywriterovi a čekat na hodnocení klienta.

Pokud tedy nevíte, čeho se chytit, nebojte se zamyslet nad širšími významy slov. Tam buďto odpověď najdete, nebo ji pak začnete hledat společně s profesionály. Někdy také není na škodu pokusit se o virtuální návrat do dětství, oprostit se od zajetých standardů a zkusit najít to, co vám jako malým vždy zaručeně rozzářilo oči. Inspirace čeká skutečně na každém rohu.